تجربه آزمون تافل

#تجربه آزمون TOEFL روز شنبه November 20,2021
#سنتر امیربهادر

من امروز بعد از ظهر سنتر امیربهادر امتحان داشتم و لیسنینگم لانگ بود. متن ریدینگ برخلاف چیزی که انتظار داشتم کمی سخت تر از tpo ها بود ولی اگر متن زیاد خونده بودیم می شد خوب پیش بزنیم، سوالات لغت 5 تا داشت و اکثرا خیلی ساده بودند نمونه اش duration, vast و… گزینه هایی سوالا چه در ریدینگ و چه در لیسنینگ خیلی گمراه کننده تر نسبت به tpo ها هستند.
لیسنینگ هم لکچر ها هم کانورسیشن ها طولانی و ساده بودند ولی دیتیل زیاد داشتند که نیاز به دقت داشت. سوال 2 گزینه ای در حد دو تا بود و جدول هم نداشت.
سوالات اسپیکینگ و رایتینگ با سوالای امتحان صبح یکی بود،
تسک یک اسپیک در مورد این بود که ترجیح می دید اخبار رو روزانه دنبال کنیم یا نه؟ چرا؟
تسک دو هم در مورد تغییر برنامه زمانی کلاس یه استاد (نویسنده) بود که می خواست به جای خوندن کتاب، بچه ها بیان و تایم کلاس رو پرزنتیشن انجام بده در حالیکه دانشجوها مخالف بودند.
تسک سه هم یک لکچر روان شناسی بود در مورد وقتی که تصمیم می گیریم کاری بکنیم، زیاد تو مرحله فکر کردن وقت می ذاریم که اون موقعیت از دست مون میره.
تسک چهار در مورد استراتژی های تطبیق حیوانات با محیط اطرافشون بود (محیط هایی که سطح آب بالا و پایین میرن)
مثلا می تونن اندام خاصی داشته باشند که هم تو خشکی نفس بکشن هم تو دریا، یا اینکه یه سری اکشن داشته باشن مثلا برن بالای درخت ولی آب میاد بالا.

تسک یک رایتینگ هم در مورد دلایل اینکه اگه جای کرگدنای آفریقایی رو عوض کنیم تا شکارچیا نتونند اونا رو شکار بکنند چه اتفاقات بدی ممکنه براشون بیفته، در حالیکه پروفسور داشت این نظریات رو رد می کرد و می گفت ممکن نیست درست باشند.
تسک دو رایتینگ تکراری بود (سر کلاس داشتیم) برای اینکه از تقلب بچه ها توی تکالیفشون جلوگیری بشه کدوم یکی از موارد زیر به نظرتون بهتر هست اتخاذ بشه؟
کنترل کردنشون توسط خانواده
تنبیه زیاد برای تقلب
تغییر تکالیف توسط اساتید

آزمون:تافل
21 آذر , 1400