تجربه آزمون تافل

من روز ۱۳ آذر امتحان تافل دادم و امروز نتیجه‌ش به این شکل اومد:
ریدینگ: ۲۷
لیسنینگ: ۲۹
اسپیکینگ: ۲۶
رایتینگ: ۲۸
مجموع: ۱۱۰

من دو هفته قبل از آزمون، ماک امیربهادر دادم و ۱۰۶ شدم. رایتینگ و ریدینگ امتحان اصلی رو بیشتر از ماک شدم و اسپیکینگ رو کم‌تر. لیسنینگ رو هم عین ماک شدم. آزمونم هم توی امیربهادر بود و از تمام شرایط خیلی راضی بودم.
دوماه قبل از آزمون مشغول کلاس‌ فشرده‌ی تافل آموزشگاه برزآبادی بودم و از خانم فرهی و خانم حاجی اسمعیل هم بابت زحمت‌هایی که کشیدن خیلی ممنونم. توی این دو ماه هرروز لغت می‌خوندم و مرور می‌کردم و بقیه تسک‌ها رو هم با TPO ها کار می‌کردم. اسپیکینگ ضعف اصلیم بود که با خوندن نمونه جواب‌های بقیه و ضبط کردن صدام برای تمرین هر تسک خیلی خودم رو توش بهبود دادم.
نمرات آزمون و ماکم از میانگین نمراتم توی TPO ها بیشتر بود و کلا حس می‌کردم TPO ها بعضا سخت‌تر و چالشی‌ترن. البته من TPO های ۴۰ تا ۵۵ رو دادم و درباره همونا نظر میدم.
سوال اول اسپیکینگم این بود که ترجیح میدین توی شهری با آب و هوای ثابت زندگی کنین یا متغیر؟ من برای این سوال ایده خاصی نداشتم و ساده صحبت کردم. توی یکی از سوال‌ها هم نتونستم حرفم رو توی زمان مشخص تموم کنم و وسط حرفم بوق زد و تموم شد. سوال تسک دوم رایتینگم این بود که دوست دارین بعد از ارائه، با دیدن ویدئوی ضبط شده از خودتون نقاط ضعف‌تون رو بفهمین یا ترجیح میدین بقیه بهتون فیدبک بدن؟ حدود ۴۵۰ کلمه برای این سوال نوشتم و حدود ۳۳۰ کلمه برای سوال اول. توی خونه خیلی وقتا سر رایتینگ وقت کم می‌آوردم ولی توی آزمون و ماک وقت اضافه هم آوردم.
چون خوندن تجربه‌ی بقیه دوستان قبل از آزمون خیلی بهم دلگرمی می‌داد دوست داشتم تجربه خودم رو هم اینجا بنویسم و امیدوارم همه‌تون آزمون خوبی در پیش داشته باشین.

آزمون:تافل
21 آذر , 1400