تجربه آزمون آیلتس

سلام خدمت استاد مدبری و دوستان

من زبان آموز دوره ۱۲۷ کلاس استاد مدبری بودم. اول آبان سنتر آیلتس تهران-اصفهان آزمون آکادمیک دادم و نتیجه آزمونم اومد:

L: 8.5

R:8.5

W:7

S:7.5

Overall: 8

 

استاد خیلی ممنونم بابت راهنمایی‌هاتون. نمره اسپیکینگ و رایتینگم دقیقا همون شد که شما پیش بینی میکردید🌹

لیسنینگ و ریدینگ: اولا که تکنیک ها رو تمرین کردم و سعی کردم که هر تکنیک رو اونطور که خودم راحت ترم و احتمال اشتباهم کمتره تغییرش بدم (مثلا من برای سوالات  matching information- همزمان نت برداری میکردم و جواب هارو توی ده دقیقه پایانی که برای چک کردنه از نت‌ها پیدا میکردم، اینطوری راحت تر بودم). برای ریدینگ هم دقیقا همینطور بود و تکنیک ها رو دقیق اجرا میکردم. دو تا ساعت کنار دستم میگذاشتم و با یکی زمان کل و با یکی دیگه زمان های ۱۵، ۲۰ و ۲۵ رو کنترل میکردم.

من وقتی دیدم که هرچی تست ریدینگ و لیسنینگ میزنم پیشترفتی ندارم برگشتم و تمام غلط هامو دوباره بررسی کردم. هر سوالی که غلط میزنیم معنیش لزوما این نیست که متن رو درست متوجه نشدیم، معنیش اینه که گول خوردیم😶. من دنبال این بودم که طراح سوال چه حقه ای به کار برده توی اون سوال و برای خودم یادداشت میکردم. این خیلی کمکم کرد.

اسپیکینگ: من بیستر با کلاس پیش رفتم و خدارو شکر نمره‌م حد بالای نمره‌ای شد که استاد سر کلاس به اسپیکینگم داده بودن. گرچه خودم فکر میکردم کمتر بشم چون سر امتحان هول کرده بودم!

عبارت ها و کلماتی که استاد توی ویدئو هاشون معرفی کردن خیلی به من کمک کرد و چون وقتم کم بود، زیاد از جواب های آماده اپ و ماکار استفاده نکردم، بیشتر برای ایده گرفتن بعضی‌هاشون رو خوندم. جواب های خودم رو آماده میکردم و برای اونها دنبال کلمه ها و عبارت های خوب میگشتم.

سایت Keith speaking academy رو من دو روز قبل از امتحانم پیدا کردم و متاسفانه نتونستم ازش استفاده‌ای کنم. اما مثل ویدئوهای استاد مدبری، کیث هم یه سری عبارت و ایده موضوعی توی سایتش گذاشته که به نظرم برای نمره بالا گرفتن خوب بود.

رایتینگ: برای رایتینگ من خیلی از کلاس استاد استفاده کردم و کامنت هایی که روی رایتینگ میگذاشتن بهم کمک زیادی کرد، همینطور ساختارهایی که درس میدادن، و سعی کردم همون رو اجرا کنم. سمپل خوندن هم که خب واجبه.

زمان برای رایتینگ خیلی مهمه، من تمرین کرده بودم که ۷ دقیقه ایده هام رو یادداشت کنم، ۲۳ دقیقه متن رایتینگ رو بنویسم و ۱۰ دقیقه هم برای چک کردن بگذارم. سر امتحان تقریبا همین زمان‌بندی رو اجرا کردم اما چون برای رایتینگ تسک یک این کار رو نکرده بودم، مجبور شدم ۱۰ دقیقه‌ای که اضافی آوردم بودم رو بگذارم برای کامل کردن تسک یک!

یک کتابی هم هست به اسم key to ielts success که خوندنشو توصیه میکنم (مخصوصا بخش رایتینگ تسک ۲)- کتاب بعدیش هم که مال رایتینگه رو شنیدم که خوبه اما خودم نخوندم.

آزمون:آیلتس
16 آبان , 1400