تجربه آزمون تافل

سلام به همه دوستان

من 21 اکتبر 2017 (29 مهر) در مرکز GEMS امتحان تافل دادم. نمره من در مجموع 112 شد (R28 L27 S29 W28). اولین نکته این که من ده روز قبل از امتحان اصلیم یعنی در روز 19 مهر در مرکز امیربهادر آزمون آزمایشی دادم که توی اون آزمون 102 شدم (R24 L26 S26 W26) اولین نکته اینکه استاد اعلایی قبلا گفته بودند که معمولا در آزمون آزمایشی هر نمره ای گرفتید در امتحان اصلی حدودا ده نمره بالاتر میشید که من دقیقا ده نمره بالاتر شدم! من از این جهت که هر دوتا موسسه رو تجربه کردم فکر میکنم تجربه م برای دوستان جالب باشه. اولین مسئله اینکه مرکز امیربهادر به نظرم نظم بسیار بهتری نسبت به مرکز GEMS داشت. اما بزرگترین نقطه ضعفش محل بوفه و سرویس بهداشتی بود که حدودا چهار طبقه با محل امتحان فاصله داشت و باید زمان استراحت خیلی سرعت عمل داشته باشید اما از طرف دیگه مرکز GEMS سرویس بهداشتیش داخل سالن بود! و فاصله ش کمتر از 30 ثانیه بود! محل پذیرایی هم دقیقا اتاق کناری محل امتحان بود. مسئله بعدی هدفون های موسسه امیربهادر بودند که به نظرم خیلی کیفیت بهتری نسبت به هدفون های GEMS داشتند. من توی موسسه امیربهادر بر خلاف چیزی که برخی از دوستان میگفتند اصلا صدای بیرون رو نمیشنیدم ولی توی GEMS نتنها صدای ماشین های بیرون بلکه حتی صدای عابرای پیاده بیرون رو هم میشنیدم که از این جهت بد بود. میزهای GEMS خیلی کوچک تر از امیربهادر هستند، به نحوی که حتی کاغذ و کیبورد به زور کنار هم جا میشه و این یه مقداری روی اعصابه! یه نکته مهم دیگه که منو اذیت کرد این بود که توی مرکز امیربهادر به محض اینکه برگه هاتون تموم میشه بهتون برگه اضافه میدن ولی توی GEMS باید با کلی اشاره و التماس به طرف بگید تا براتون برگه بیاره، من چون لیسنینگم لانگ بود برگه کم آوردم و تا برام برگه آوردن نزدیک یک دقیقه از یکی از بخش ها رو کلا نوت برنداشتم و همین باعث شد چندتا سوال رو شانسی بزنم و نمره لیسنینگم پایین اومد.

اما در رابطه با نحوه خوندن برای آزمون هم اینکه کلاسای استاد اعلایی بسیار مفید بودند، البته من ویدئوهای مگوش رو هم دیدم که به نظرم نکات ظریفی رو اشاره میکنه که میتونه خیلی کمک کنه. نوت فول هم ویدئوهای اسپیکینگش بد نیست. من TPO های 15 تا 51 رو زدم. تقریبا 10-15 تا رایتینگ تمرین کردم و آخرا تقریبا حدود 550 کلمه به بالا مینوشتم که توی امتحان هم 530 کلمه نوشتم و ریوایز کردم. برای بخش integrated هم 370 کلمه نوشتم و ریوایز کردم. به نظرم چون موضوع یه مقداری سخت بود و نتونستم ایده م رو خوب توسعه بدم نمره م 28 شد وگرنه غلط املایی و گرامری محدود داشتم. برای بخش لیسنینگ و رایتینگ هم فقط تی پی او بزنید! بعد از چند وقت خودتون مسلط میشید. البته اگر TPO های آخر رو زدید و نمره هاتون پایین اومد ناراحت نباشید. من 5 تا TPO آخر همیشه R L رو 25 25 میشدم! ولی توی امتحان اصلی با این حال که سوالا مشابه همون چندتای آخری بودند ولی نمره م بالاتر اومد که نشون میده 2-3 نمره نمودار خورده حداقل! برای اسپیکینگ هم توصیه میکنم زیاد فیلم و سریال ببینید.

امیدوارم تجربه م به کار دوستان بیاد. در پایان از زحمات استاد اعلایی که کلاساشون هم چیز رو برام آسون کرد کمال تشکر را دارم.

آزمون:تافل
سنتر آزمون:GEMS
4 شهریور , 1400