1-1- VOCABULARY

واژگان یکی از مهم ترین قسمت های یادگیری و درک مطلب می باشند. برای تقویت واژگان کتابهای زیادی در بازار موجود می باشد که هر کدام لغات خوبی را ارائه می کنند. اما در فرصت کوتاه دوره تافل فشرده توصیه می کنیم منابع مورد استفاده شما به امتحان اصلی نزدیک باشند تا در کمترین زمان بیشترین کارایی را داشته باشد. پس فراموش نکنید لغات استفاده شده در Reading ها و Listening های تی پی او بسیار به آزمون اصلی نزدیک می باشد. بنابراین حتما لغات جدید بخصوص صفت ها و فعل های استفاده شده در متون تی پی او را چک کنید و معانی را یادداشت نموده و به طور منظم مرور نمایید.

 

علاوه بر این در این دوره مطالعه لغات پیشنهادی ما که با نام TPO Essential Words ارائه می شود حتما توصیه می شود. این لغات بر پایه لغات پر کاربرد آزمون که در قالب فایل هایی مانند ۱۲۱۲ و ۴۰۰ ارائه شده، آماده شده است و واژگان مفید و پر کاربردی را در بر می گیرد.
این فایل در حال حاضر ۵۰۵ واژه را در بر می گیرد و تلاش شده مترادف های انتخاب شده برای هر واژه از کلمات استفاده شده در تست های تی پی او باشد.
برای آماده کردن این کلمات، معانی، مترادف ها و مثال ها از تست های تی پی او و دیکشنری های لانگمن و کالینز بهره بردیم.
برای یادگیری هر چه بهتر کلمات تمرین مستمر لازم است. تجربه دوستان ثابت کرده اپلیکیشن هایی مثل    Memrise و Anki برای یادگیری واژگان مفید هستند.

یکی از روش های خوب برای یادگیری واژگان استفاده از آنها در Writing ها می باشد. کلماتی را که احساس می کنید کاربردی تر هستند را جدا کنید و سعی کنید هر بار تعدادی از آنها را در Writing های خود استفاده نمایید. با این روش هم واژگان را بهتر یاد می گیرید و هم Writing های شما از نظر واژگان غنی تر خواهد شد.


دیکشنری های پیشنهادی:

 

https://www.ldoceonline.com/

https://www.collinsdictionary.com/

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/

https://www.merriam-webster.com/

 

این سایت را هم برای بررسی کاربرد و collocations  واژگان پیشنهاد می کنیم:

 

https://ludwig.guru/

ضمایم1